Monday, May 3, 2010

Bengang~


Aduhai Bas Metro & SJ

Hoho..Awl sgguh aku bgn pg nie kn???Da xdpt tdor gini la gaya nyer..Mati akal sbentar xtwu nk wat per ble xdpt tdor nie..Golek kiri,golek kanan xdapt jgk nk tdor..Akhirnya bkk laptop ape lg on9 la..hehe..

Pg2 td antar ayh aku g keje sedang2 bwk secara aman tbe2 nk kuar simpang mmg da nmpk dah bas SJ yg xbkk lampu mmg jauh lg then aku msuk la..Skali tbe2 dier dtg meluru gaya2 hot nk marah aku konon sbb masuk..Btol pe, dier jauh lg aku msuk la kn..Pas2 dier potong aku gaya2 bengang lak..Aku angin je tgk bas 2..Pg2 lg da wat aku pns ht..Dlm ht aku dok mnyumpah jer driver bas 2..Da la bwk cm gampang..Pas2 xbkk lampu..Igt jln nie bapak dier pnye ker..Dlm ht aku dok ckp celaka nye driver mat indon..Dtg cni kerja merempat kat negara org nk besar kepala plak kn..Pns je ht.

Aku rs cm nk jd penguatkuasa plak kn..Sng sket saman org yg xbtol nie..Br pdn muka dier..Aku pelikla..Cm ner la mat indon2 yg xda akal nie leh bwk bas..Pas2 da la driver nye kurang ajar lak 2..aku igt lg time aku skola dlu ader makcik nie nyonya ngn ank dier nk tron dr bas pas2 tertekan 2 kali la kn loceng 2..Dier leh plak g marah nyonya 2 ngn ank die..Aku tgk pon mmg kurg ajar tol driver 2..Ikotkn ht mau je kaki driver 2..Tp apakan daya bdk lg mse 2..

Pas2 gaya nk bwk cm F1 jer..Xnk slow lgsung..Xpkir ke yg naik bas 2 ade bdk2 ader org tua..Ble la bas metro nie nk insaf.??Haihh..Nk tggu org accident psl bas metro br ader penguatkuasa kot ngn bas metro nieh..Sbb 2 la aku nk jd penguatkuasa sng sket nk ajar org2 yg kuang ajak cm nie..Bkn kata aku bnci bas metro nie..Sbb aku balik pon naik bas metro jgk ngn SJ bas..Cme xbrapa berkenan ngn driver dier 2..Boyan mne tah dier amek xda etika lgsung..Ble la negara nk maju cm nie..hmm

Luahan dr seorang yg bernama amin~

2 comments:

  1. bas metro ngn sj memang camtu.. lagi2 kalau benti kat lrt ampang tu.. lame giler!!! tungu passenger konon.. passenger ka dalam bas??? nak terberak ker hape x amik tau! haha

    ReplyDelete
  2. btol2.
    sokong sgt pasal nie.
    mmg geram dgn pemandu bas skang.
    mcm dh xde org melayu nk bw bas plak kan.
    ;D

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails