Monday, October 18, 2010

Hallu2 lame da kan xupdate blog..?hehe hamba bizi sket ye kwn2 mnjak2 akhir2 ini..Nie baru la ade mse sket nk update blog nie..hehe.

Hari nie kita nak cita psl Jangan Pandang Belakang 2..Hari sab2 ari 2 buhsan2 keluar la g jln2 bersama rakan2.Dan tmpat yg bertuah ialah Cheras Leisure Mall..Ntah kenapa la bleh g c 2 kan.?sbb nye den xponah poie c 2 lg..Jd nk twu kat sne ader ape sbb 2 g c 2...

Pas jalan2 ternampak plak wayang..Sebenarnye xda niat nk tgk wyg ntah knp keiginan dihati nk tgk jgk..Haha..Selepas belek pnye belek cita aper Jangan Pandang Belakang 2 yg jd tumpuan sbb da xda cita lain lg yg besh.Ada bper cita jew yg ditayangkan kat c 2.Sume mcm xmenarik jew..


Kita kasi Sinopsis dulu okay psl cita nie..:

Setelah berjaya menewaskan Mustika dan memulihkan Punai dan Asmat dalam JPBC yang lalu, Pak Mor terus berusaha untuk memperhebatkan ilmu yang ada padanya.Pada suatu hari, ketika dia sedang membaca jampi menteranya, tiba-tiba tubuh Pak Mor kejang dan serentak dengan itu satu gumpalan asap keluar dari tubuh Pak Mor dan dari asap itu muncul Mustika. Keadaan ini membuktikan bahawa Pak Mor dan Mustika sebenarnya mempunyai hubungan dan berpakat untuk mengambil kesemua harta dan saka-saka Pak Sudir setelah kematiannya.


Tujuan mereka mengambil kesemua saka-saka Pak Sudir, adalah untuk kekal muda selama-lamanya. Namun yang demikian, Punai dan Asmat cuba untuk menggagalkan rancangan mereka. Situasi ini memaksa Pak Mor dan Mustika bertekad untuk menghapuskan Punai dan Asmat.


Usaha untuk menghapuskan Punai dan Asmat sentiasa menemui jalan buntu. Mereka bijak menghalang diri mereka dari kawalan Pak Mor dan Mustika.Pada satu hari, mereka telah berjumpa dengan seorang bomoh yang dikatakan mampu membantu mereka. Wak Ketari mempunyai ilmu kebomohan dan bersetuju untuk mengajar mereka. Tidak mudah untuk mempelajari ilmu dari Wak Ketari kerana dia turut mengenakan beberapa syarat serta peraturan untuk dipatuhi.


Punai dan Asmat menghadapi berbagai masalah semasa belajar kerana Wak Ketari seorang yang tegas dan garang. Sebelum mereka lulus, mereka dikehendaki menjalani satu ujian di mana mereka dikehendaki menangkap hantu.Walaupun pada mulanya mereka keberatan menurut tetapi kemunculan Seha iaitu anak tunggal Wak Ketari mengubah pendirian mereka serta merta.Dalam pada yang sama, Pak Mor dan Mustika terus berusaha menjejaki mereka bagi misi menghapuskan kewujudan Punai dan Asmat.


Adakah Punai dan Asmat berjaya dalam ujian yang diberikan oleh Wak Ketari? Bagaimana pula dengan usaha yang dilakukan oleh Pak Mor dan Mustika bagi menghapuskan Punai dan Asmat.
_______________________________________________________

Jadi Selepas ditolak2, dibahagi2, dicampur2, didarab2 den raso la den kasi 6/10 jer tok cita nie..Sebab nyer jalan ceritanya yang agak boring,bayak bercakap dan boleh membuatkan org byk mengtantuk..Tp ok la ade part2 yang lawak..Rasanye cat farish je yg lawak nyer mnjadi mazlan pet2 agak kureng sket ye lawaknye kwn2.. 

Tapi nora danish dlm cita nie nmpk ye cantikk..mmg khusyuk betol den tgk die dlm cita nie..Masih mantap ye kwn2 walopon pas bercerai. dan sudah ade anak masih comel nye nora danish..hahaha..Begitu jugak dgn Lisa Suriani..I like..Dua2 mmg comel dan wow..Hahaha

DIsebabkan jalan ceritanya yang agak boring dan slow abes la 1 balang popcorn yg besar dan air yg besar disebabkan tidak fokus nyer pada cerita itu dan fokusnye pada popcorn..heheh

Jadi sp2 yang lom tgk 2..boleh la tgk dan selamat menonton~

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails