Thursday, June 23, 2011

Hari Yang Tak Hangat

Sori yer sebab lama dah tak update blog sebab agak busy sedikit kebelakangan ini.Hari ini paling tak hangat sebabnya aku mengalami kebengangan yang melampau ttengah hari tadi..Bukan bengang dengan orang tetapi bengang dengan machine ATM.

Macam nie hari nie aku ditugaskan untuk migrate Wireless Router dekat machine ATM di salah sebuah tempat membeli belah sekitar Cheras.jadi ada 2 machine ATM yang perludi Migrate kan, 1st ATM telah berjaya menukarkan wireless router di machine atm no. 1 tetapi tidak berjaya meng"UP" kan mesin tersebut asyik keluar ralat mesin didalam pembaikan pulih.

Okay pergi pulak dekat mesin atm no.2 nampak macam xda bg msalah dah skali bukak kabinet nak dissemblekan barang tersebut amek ko :

Gambar 1


Gambar 2
Bayangkan macam mana serabytnya wayar dalam tu begitu juga serabutnya aku tengok wayar tersebut.haha.Satu2 aku tarik keluar kemaskan balik wayar tersebut cabut dengan rasa bersabar sambil dalam hati membengkak menyalahkan sape la yang design wat die jadi begini.haha.

Akhirnya lepas siap semua pasang machine plak tak Up lagi pueh aku reset maesin atm dgn modem tp tidak berjaya jugak.selepas di check2 dan dibelek2 pada config rupenya ade kesilapan disitu.Rupanya aku tersilap router diatas patot letak pada atm ditingkat bawah dan ditingkat bawah patot diletakkan didalam gambar.Nasib baik boleh remote login and tukarkan sahaja config.

Finally machine berjaya di up kan dan masein dibawah juga telah up hoorey kalu x serabut abg mcm mna nak up kan mesin atm tersebut.Jadi lepas pasang xpayah la balik ofiz sebab da pukul 3 kalu balik ofiz pon kul 6 da nak balik dah jadi smbung la berjalan ditempat tersebut :D

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails