Wednesday, June 8, 2011

Apakah Internet Download Manager

Internet Download manager adalah satu program yang berbayar yang merupakan 1 aplikasi download manager yang meguruskan semua tugas-tugas mendownload anda dengan mudah dan cepat .Aplikasi ini boleh digunakan dalam system operasi window sahaja seperti window xpm window vista atau pon window 7. Bagi sistem operasi lain seperti Mac OS dan linux atau ubuntu belum ada dikeluarkan untuk aplikasi ini .Tapi Mac Os dan Linux juga mempunyai aplikasi Download Manager yang tersendiri.


Aplikasi ini menyokong proxy,ftp atau pun http yang ebegitu meluas di internet pada hari ini.Anda boleh memuat turun lagu atau video kesukaan anda dengan aplikasi ini yang mudah dan mesra pengguna.Aplikasi ini menyokong kebnyakan browser yang ada pada hari ini seperti Mozilla firefox,internet explorer,safari,google chrome dan bayak lagi.


Aplikasi ini juga menyokong fail2 hosting terkenal seperti rapidshare, hotfile, filesonoc, fileserve dan banyak lagi.Sementara itu ia akan memberikan kuasa maksima kepada aktiviti memuat turun anda.Jika anda tidak mahu membeli aplikasi ini anda boleh memuat turun sahaja keygen atau crack nyer.

Diantara kelebihan Internet Download manager : 
  • Memuat turun denagn hanya 1 Klik sahaja.
  • Memberikan kuasa maksima pada aktiviti memuat turun anda 5x lebih laju daripada biasa.
  • Apabila anda memuat turun separuh muat turun dari fail hosting yidak boleh diresume atau diulang tetapi dengan IDM anda boleh mengulangi muat turun anda tanpa perlu memuat turun dari awal.
  • Scan antivurus secara automatic selepas fail yang dimuat turun selesai.
  • Apabila anda memuat turun separuh muat turun dari fail hosting tidak boleh diresume atau diulang tetapi dengan IDM anda boleh mengulangi muat turun anda tanpa perlu memuat turun dari awal.
  • IDM dibina dengan browser intergration.
  • Dibina juga dengan jadual yang membolehkan anda memuat turun pada bila2 masa dengan kehendak anda dan anda juga boleh mematikan pc atau laptop anda selepas selesai memuat turun.
  • Anda juga boleh meengubah interface internet download manager anda mengikut citarasa anda.
  • Anda boleh mewujudkan kategori muat turun anda yang memudahkan anda mengemas kini fail muat turun anda.
  • IDM juga menyokong pelbagai jenis bahasa seperti contoh bahasa cina,arab,itali dan sebagainya
Saya sebagai pengguna IDM dan kaki muat turun yang tegar memang berpuas hati dengan aplikasi ini dan telah bertahun-tahun menggunakan aplikasi ini.Pada pengguna diluar sana tidak rugi meggunakan aplikasi ini dan ia sgt BESH!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails