Wednesday, June 8, 2011

Apakah Itu JDOWNLOADER

Anda pernah mendengar aplikasi Jdownloader?Selepas Post mengenai IDM, Jdownloader adalah kegemaran saya juga.Aplikasi ini merupakan download Manager juga yang dicipta dari java yang mempunyai kemudahan memuat turun fail secra automatik  yang mempunyai banyak part.Sebelum saya mempunyai akaun premium saya lebih suka menggunakan aplikasi ini kerana ia boleh ditinggalkan selalunya bila saya mau tidor saya akan membiarkan pc saya terbuka sehingga pagi untuk memuat fail yang banyak bilangannyer.
Aplikasi ini juga menyokong akaun premium dan perlu disetkan dalam setting nyer.Jika anda tidak mempunyai akaun premium anda boleh memuat turun tanpa perlu menunggu.Sebagai contoh Rapidshare mempunyai period yang selalunya mengambil masa selama 30 minit selepas sudah memuat turun 1 fail dalam 1 ip yang sama.Jadi anda perlu biarkan sahaja ia berjalan dan ia akan auto mengira masa tersebut dan terus memuat turun fail anda

JDownloader ini menyokong semua jenis operasi termasuk Linux dan Mac OS.Aplikasi ini juga sebuah aplikasi yang percuma dan boleh dimuat turun di www.jdownloader.org

Kelebihan menggunakan JDownloader :
  • Menyokong pelbagai operasi, Window, Linux, Mac Os
  • Mempunyai 24/7 support jika anda mempunyai masalah mengenai JDownloader
  • Menyokong muat turun secara multiple Connection.
  • Boleh memuat turun fail fari youtube,vimeo atau mp3.
  • Menyokong setting untuk mematikan pc/laptop selepas memuat turun.
  • Boleh menukar ip secara automatik untuk menjimatkan masa memuat turun.
  • Menyokong aplikasi update melalui web.
  • Mempunyai tema-tema yang banyak dan mengikut cita rasa anda.
  • Menyokong pelbagai bahasa
  • Menyokong lebih dari 110 fail hosting

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails